Začetni sestanek projekta O-City

(Orange-CITY: Creativity, Innovation & TechnologY)

Prvo srečanje partnerjev projekta O-City je potekalo 4. in 5. februarja v španskem mestu Gandia na Politehnični univerzi v Valencii (UPV), ki je tudi vodilni partner projekta. V projektu sodelujejo univerze, podjetja in organizacije iz 6-ih različnih držav, katerih mesta vključena v projekt, so znana po bogati kulturni dediščini. Cilj projekta, ki ga sofinancira program Evropske unije Erasmus + za obdobje 2019–2021, je odkrivati naravno in kulturno dediščino mest in jo predstaviti na čim bolj inovativen in interaktiven način s pomočjo multimedijskih aplikacij (zvoka, fotografije, videa, animacij, računalniških iger, tekstov in ostalih elementov) preko spletne platforme Orange Planet.

»Oranžna« oz. kreativna ekonomija, ki je temelj projekta, pokriva področje kulture, izobraževanja, inovacij, ustvarjalnosti in komunikacije, kamor spadata tako kulturna kot kreativna industrija, ki se ukvarjata s tradicionalnimi področji umetnosti (naravna in kulturna dediščina, likovne in uprizoritvene umetnosti…), hkrati pa vključujeta tudi širše elemente: film, video, glasbo, računalniške igre, tisk, knjige, tekst, gastronomijo, modo, dizajn, oglaševanje, informacijske tehnologije... Pri »oranžni ekonomiji«, tj. kreativni ekonomiji je prisotna ustvarjalnost, ki vodi k inovacijam in tehnologijam, podjetniškim praksam, marketingu; gre za nov način interpretiranja sveta, ki je izražen preko besedila, zvoka in slike.

Poleg spodbujanja razvoja »oranžne ekonomije«, raziskovanja in oglaševanja kulturne dediščine, se projekt zavzema tudi za modernizacijo univerz in novosti na področju učenja in metodologijah poučevanja; želi izboljšati izobraževalne sisteme in načrte usposabljanja s pomočjo kreativne (ustvarjalne) industrije. Tako bo zasnovana spletna platforma (ki bo javno dostopna) za oglaševanje multimedijskih predmetov, ki predstavljajo kulturne elemente naravne dediščine. Ti cilji bodo doseženi z deljenjem znanja dobrih praks med univerzami, podjetji in mesti vključenimi v projekt in s postavitvijo ter uporabo spletne platforme.

Na uvodnem srečanju smo se seznanili z vsebino projekta, njegovimi ključnimi točkami in nalogami partnerjev v projektu. Sledila je kratka predstavitev vseh sodelujočih partnerjev iz ostalih držav. Mesta, ki so vključena v projekt imajo poleg bogate kulturne dediščine tudi vse potrebne kompetence na področju kulture, izobraževanja, inovacij, kreativnosti in poslovnega razvoja, ki zaobjamejo vse sestavine kreativne ekonomije.

Po končanem uvodnem sestanku smo se odpravili na ogled dobrih praks. Mestni občini Gandia, ki bo v projektu sodelovala, smo predali simbolično darilo: logotip projekta v obliki izklesane podobe, nato pa si ogledali Palau Ducal de Gandia, znana tudi kot Palau Ducal dels Borja, ki je bila od 14. stoletja rezidenca kraljevske vojvodine aragonske krone (združene monarhije pod vodstvom aragonskih kraljev), od leta 1485 pa rezidenca družine Borja (Francisco de Borja) in je ena največjih arhitekturnih stavb značilnih za tisti čas.

Srečanje se je zaključilo s kulinaričnem doživetjem, ki je bilo obenem primer dobre prakse, kjer nam je bila predstavljena tipična španska kuhinja (Tapas Dinner).

Naslednji dan smo s sestankom nadaljevali in se dogovorili o naslednjih korakih projekta. Odšli smo še na ogled nacionalnega mokrinskega centra Aula de la Natura, ki se nahaja na območju Marjala de Gandia, kjer stoji Center za izobraževanje, informiranje in interpretacijo okolja.

Prihodnje srečanje partnerjev bo potekalo v mestu Matera v Italiji, v evropski prestolnici kulture 2019.

 

Prijavite se na naše e-novice!