Nova strategija za preboj slovenskega turizma do leta 2021

Vlada je 5. oktobra 2017 na seji sprejela strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021. Ta predvideva šest ključnih politik ter 76 ukrepov, s katerimi naj bi Sloveniji uspel preboj kot zeleni, aktivni in zdravi destinaciji za petzvezdična doživetja. Na daljši rok prioriteta ostaja konsolidacija in privatizacija turističnega gospodarstva.

Nova strategija med ključnimi cilji do leta 2021 predvideva od 3,7 do štiri milijarde evrov prilivov od izvoza potovanj. Lani je ta priliv znašal 2,3 milijarde evrov.

Med cilji je tudi od pet do 5,5 milijona turističnih prihodov ter med 16 in 18 milijonov turističnih nočitev - trenutno je število prihodov nekaj pod štirimi milijoni, pri nočitvah pa smo lani prebili mejo 11 milijonov. Strategija predvideva tudi podaljšanje povprečne dolžine bivanja gostov pri nas ter med 18.000 do 22.000 novih turističnih sob, od tega dobro polovico v hotelskem sektorju.

Strategija opredeljuje šest ključnih razvojnih politik, in sicer prinaša novo organiziranost v okviru štirih makro destinacij (alpska, mediteranska, termalno-panonska ter osrednjeslovenska z Ljubljano). Predvideva tudi razvoj institucionalnega in pravnega okvirja, osredotoča se na vprašanje turistične infrastrukture, kadrov, prostora, naravnih in kulturnih virov ter malih in srednjih podjetij.

Posodobiti bo potrebno tudi zakonodajo na področju turizma, gostinstva, outdoor športov, žičniške naprave vključiti v lokalno javno infrastrukturo. Na področju investicij je gospodarski minister obljubil finančno podporo države v obliki spodbud, kreditov, olajšav in nepovratnih sredstev.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo predlaga oblikovanje naložbene kreditne linije za turistična podjetja v obliki sklada pri SID banki v vrednosti do 300 milijonov evrov. Prav tako naj bi identificirali 15 do 20 ključnih območij za razvoj turizma.

Več o tem

 

Vir in informacije: STAkrog, 5. 10. 2017, https://krog.sta.si/

Prijavite se na naše e-novice!