InduCult2.0 (Oživljanje industrijske kulture) - projekt sofinanciran s strani programa Srednja Evropa, zaključno srečanje projektnih partnerjev in konferenca o Industrijski kulturi

Triletno prizadevanje za oživljanje industrijske kulture v starih industrijskih območjih smo udeleženci iz 8 srednjeevropskih držav zaokrožili s pestrim programom na zaključni konferenci v Zwickauu v vzhodni Nemčiji. Mesto, ki še danes slovi po inovativni avtomobilski industriji z več kot stoletno tradicijo v tej panogi. Tu so svojo pot začeli avtomobili svetovnega slovesa, kot so Trabant, Audi in Volkswagen, kar smo si z veseljem ogledali v prečudovitem muzeju August Horch Museum, ki je gostil celotno dogajanje konference. Zvrstila so se številna razmišljanja strokovnjakov iz različnih področij o povezavi industrijskih območij in kulture, ki se v njeni povezavi oblikuje v posameznih regijah. Prav tako so se udeleženci lahko seznanili z rezultati projekta vseh vključenih regij srednje Evrope, se poizkusili v stari tehniki kovanja ali pa si ogledali virtualno realnost posameznih industrijskih območij s pomočjo digitalne tehnologije.

Kot projektni partnerji smo si v času tridnevnega dogajanja ogledali še nekaj zelo zanimivih primerov povezanih z oživitvijo industrijske kulture:

- Obisk visoko tehnološke, robotizirane izdelave VW avtomobilov v kraju Mosel, ki je nadomestila produkcijo Trabantov v zgodnjih 90. letih. Stoletna tradicija avtomobilske proizvodnje je močno izoblikovala identiteto in s tem imidž tega prostora. Kulturni efekt je razviden med drugim že iz slogana njihovega delovanja: Tradition – Transformation – e-Motion (tradicija-transformacija-e mobilnost). Njihov pogled v prihodnost je pravkar oblikovana linija e-avtomobilov, ki naznanja vedno večjo usmerjenost razvoja prometa v e-mobilnost. Več si lahko ogledate na povezavi: www.volkswagen-sachsen.de

- Ogled poslikave (murala) posvečene rudarski zgodovini  regije Zwickau, ki je bila v okviru projekta InduCult2.0 ustvarjena na objektu sedanjega železarskega in jeklarskega podjetja MSB. Na fasadi 16X30 m je bilo porabljenih 150 litrov barve in več kot 250 sprejev, s katerimi so umetniki na nekoliko abstrakten način ustvarili prikaz bivšega rudnika premoga: www.facebook.com/sogehtsaechsisch/videos/2293316414232452/

Ne glede na to, da se projekt InduCult20 formalno ob koncu maja zaključuje, pa to ne pomeni, da bomo s tem na Gorenjskem prenehali z aktivnostmi povezane z industrijsko kulturo. V zaključni fazi projekta smo pripravili Strategijo razvoja industrijske kulture na Gorenjskem s konkretnimi akcijskimi načrti v naslednjih letih. Predvsem se želimo osredotočiti na povezavo industrijske identitete in turizma, torej razvoj industrijskega turizma in v nadgradnjo kreativne industrije v povezavi s kulturo.

Več si lahko preberete v pričujočem dokumentu na tej povezavi.

Prijavite se na naše e-novice!