Električna kolesa – prihodnost je tukaj in zdaj

Trend je že preplavil marsikatero evropsko mesto in državo, vse bolj pa se uveljavlja tudi pri nas. Kaj je njegovo bistvo?

Kolesa s pomožnim električnim motorjem sicer poznamo že vrsto let, a svoj zagon so dobila s prihodom električnih avtomobilov in s tem večjo prepoznavnost in zanimanje v javnosti. V veliko pomoč temu dejstvu je tudi tehnični napredek z zmogljivejšimi akumulatorji, manjšimi električnimi motorji in vse večjo zanesljivostjo tehnike.

Zato so se kolesa s pomožnim električnim motorjem približala tudi običajnim uporabnikom in ne samo zanesenjakom s tehničnim znanjem. Vendar pozor – električna kolesa niso »mopedi« z električnim pogonom, pri katerih se po cesti pelješ s privijanjem ročice. Pedala je še vedno treba vrteti, le električni motor v kolesu nam pomaga, da marsikatero strmino ali razdaljo lažje premagamo. V tujini se je za električna kolesa uveljavil izraz »pedelec«, ki opisno opozarja, da moramo tudi pri takšnih kolesih še vedno pritiskati na pedala. In mogoče je čas, da tudi v Sloveniji sprejmemo podobno, če ne kar isto ime za kolesa s pomožnim električnim motorjem.

Osnovna in najbolj prepoznavna lastnost električnih koles je, da je še vedno treba obračati pedala, a s precej manj moči in truda kot pri običajnemu kolesu. Še najbolj se to občuti na klancih; rahel pritisk na pedalo sproži delovanje elektromotorja, ki nas brez večjega truda požene navzgor po klancu, katerega bi z navadnim kolesom težje zmogli. Povedano drugače: tudi strmi klanci se na električnem kolesu spremenijo v ravnino in so dostopni širšemu krogu kolesarjev.

Tradicionalni kolesarji bodo ob tem zagotovo pripomnili, da je: »Kolesarjenje vendar zdravo in koristno našemu telesu!« To je seveda res, a upoštevajmo dejstvo, da niso vsi kolesarji zgolj zaradi nabiranja kondicije. V večjih mestih, tudi v Sloveniji, kolo vse bolj postaja glavno prevozno sredstvo. Z njim se vozimo v službo in po opravkih. Ob tem se nam odpirajo nove možnosti razvoja na področju izboljšanja kolesarske infrastrukture tako na javnih površinah kot tudi v podjetjih. Kolesarjem prijazna podjetja jim namreč uredijo pokrite kolesarnice in tudi tuše, če se v službo pripeljejo prepoteni. Pomožni električni motor na kolesu bo pot v službo in domov naredil nadvse prijetno in nenaporno.

Zapisal: Andrej Zalokar, manager e-mobilnosti v okviru projekta LENA

 

Prijavite se na naše e-novice!